6 tipů, jak posilovat imunitní systém vašeho miminka

Na imunitě svého dítěte můžete začít pracovat už během těhotenství, či dokonce ještě před početím. Hodně kyseliny listové v přirozené, ne tabletové formě, žádný alkohol ani kouření a psychická pohoda, to je předpoklad číslo jedna. I po narození děťátka toho můžete udělat dost.

1.krok: Poctivé kojení

Během prvních týdnů je pro dětskou imunitu nejdůležitější mateřské mléko. Světová zdravotnická organizace doporučuje, aby se s kojením začalo již do hodiny po porodu. Tím se nejlépe nastartuje imunitní systém miminka. Kojením získá vaše děťátko do budoucna jistou prevenci před nemocemi jako je vysoký tlak, cukrovka 2. typu, ateroskleróza či obezita.
batole s míčem

2.krok: Dobrá nálada

Buďte spokojená a usmívající! Ustarané a nespokojené maminky přenášejí svou nervozitu na děťátko. Stres je přitom jeden z klíčových faktorů, které přispívají k úpadku imunitního systému. Naopak smích, pohoda, dostatek odpočinku a kvalitního spánku jsou zdraví pozitivní.

3.krok: Procházky, otužování

Aby bylo dítě fit, třeba s ním chodit denně ven, a to za každého počasí. Děťátko však zbytečně nenavlíkejte. Stačí mu dát o jednu vrstvu více, než jste vy a něco na hlavičku. Pokud dítě oblékáte přiměřeně, jeho tělíčko se naučí udržovat tělesnou teplotu vlastními mechanismy. Díky častému trávení času venku bude zdravější a odolnější vůči nemocem.

4.krok: Kvalitní spánek

V noci miminko nepotřebuje více než 18 stupňů. Pro dobrou imunitu potřebuje kvalitní spánek, takže před večerním odpočinkem mu nedávejte hodně papat, neřáděte s ním, nepouštějte mu tablet či mobil. Naučte ho klidné usínací rituály, které urychlí a usnadní večerní uspávání i vám.
dítě od špenátu

5.krok: Troška špíny neuškodí

Pro správné fungování imunitního systému je třeba, aby se setkával a bojoval s přiměřeným množstvím špíny. Děti vyrůstající na farmách jsou podle výzkumů mnohem zdravější a mají méně alergií než městské děti, držené v striktní čistotě. Imunitní systém prostě musí mít podněty, díky kterým trénuje svou odolnost. Takže žádné antibakteriální gely ani spreje, jen normální, rozumná a nepřehnaná hygiena.

6.krok: Nevymýšlejte superrecepty

Největší část imunitního systému, 70 až 80 %, se nachází ve střevě. Podle WHO by mělo být mateřské mléko součástí dětské stravy až do dvou let. Kojené děti mají statisticky významně lepší celkový zdravotní stav a nižší nemocnost. Vedle mateřského mléka musíte dítěti dávat pestrou stravu bohatou na zeleninu a ovoce, kvalitní maso, ryby, luštěniny. Netřeba vymýšlet žádné speciality. Od jednoho roku může jíst děťátko totéž, co zbytek rodiny, ale nesmíte zbytečně mnoho solit a vařit z polotovarů.

6 tipů, jak posilovat imunitní systém vašeho miminka
3.2 (63.33%)6