Jmenuje se Patrik Fuska a je mu pouhých dvacet let. Většina lidí v jeho věku ještě studuje a je ráda, že si přivydělá nějaké drobné na brigádě. On je úspěšný podnikatel.

Jogurtový dezert

Začátky

Vlastní podnikání měl v plánu už od dětství. V patnácti letech si už vydělával reklamou na internetu a o rok později začal byznys s hodinkami. Postup byl poměrně jednoduchý. Oslovil několik desítek výrobců v Číně, zadal jim design a začal své hodinky prodávat pod značkou Lington. I když se na něj většina spolužáků a učitelů ve škole koukala divně, nenechal se odradit a brzy přišel úspěch. Vydělal si první větší peníze a přemýšlel, co s nimi bude dělat. Nakonec se inspiroval na Instagramu, kde ho zaujaly ozdobené koktejly. Spojil si je se zdravou výživou, které se také věnuje a založil si společnost „Můj jogurt“.

Můj jogurt

Mladý podnikatel prodává každý den desítky nazdobených jogurtů, jejichž cena se pohybuje kolem stovky. Rozjezd samozřejmě nebyl zadarmo, Patrika vyšel celkem zhruba na milion korun. Obchod zpočátku zamýšlel jako zdravou výživu, ale brzy se ukázalo, že lidé přece jen holdují spíše nezdravým variantám jogurtu s karamelem a čokoládou.
Náramkové hodinky

Záhy se také ukázalo, že obrovský vliv na prodejnost jogurtů má jejich vzhled. Kromě nazdobení samotného obsahu se zaměřil také na atraktivní design sklenic, což se ukázalo, jako velmi dobrý tah. Pro propagaci používá mimo jiné Instagram, kde je vzhled ještě důležitější. Nyní má mladý podnikatel počáteční vklad splacený a začíná vydělávat. Přesto věří, že by mohl jeho podnik fungovat lépe. Původně měl v plánu získávat své zákazníky hlavně přes internet, kde by si mohli jeho produkty objednávat. Brzy ale pochopil, že důležitým faktorem je místo a fyzická dostupnost. Pro letošní plán si proto předsevzal, že se se svým obchodem dostane na atraktivnější místo a své zisky ještě zvýší.